Zion's gate

Ihan uusi WordPress-sivusto

י״ח בתמוז ה׳תשפ״ד / keskiviikko, heinäkuu 24, 2024

Kehilat Nevi’im

Kehilat Nevi’im on vuonna 2000 perustettu pyhien yhteys. Kehilat Nevi’im tarkoittaa profeettojen kokoontumista ja tämä on myös toiminnan näkynä, yhdessä ylistetään profetaalisessa Hengessä. Yhteytemme on myös nk. juurille palava yhteys, koska todellista profetaalisuutta ei ole ilman juuria.

Olemme myös messiaaninen pyhien yhteys, jossa on mukana syntyperältään juutalaisia ja ei-juutalaisia. Sulassa sovussa, jossa juutalaisen identiteetin omaavan ei ole tarvinnut muuttaa kulttuuriaan ja elämän tyyliään kristillisen seurakunnan muotoon, vaan pyrimme siihen, että jokainen juutalainen voi ja saa olla juutalainen tapakulttuurinsa pohjalta. Lopussa on oleva vain yksi lauma ja yksi paimen. Ei ole juutalaista ja pakanaseurakuntaa, vaan tulee olemaan vain yksi lauma sillä pakanat on oksastettu jaloon viinipuuhun ja juuret on juutalaisessa elämässä muodossa. Jeshua ei tullut poistamaan lakia vaan täyttämään sen, koska hän yksin pystyi sen tekemään, ja Pyhässä Hengessä mekin voimme pitää sen. Ilmestyskirja kertoo niistä, jotka voittavat ne uskolliset he pitivät Jumalan käskyt ja Jeshuaan uskon. Haluamme olla mahdollisimman avoimia Pyhälle Hengelle, ja tarkoitus olisi että jokainen voisi kokouksissamme tuoda sitä mitä Herra on sydämelle antanut, alkuseurakunnallisen tavan mukaan.

Emme halua kreikkalaisen teatterin mallia, että yksi saarnaa ja muut ovat hiljaa. Emmekä pyri hellenistiseen ajatteluun, älylliseen sekä teologisien määritelmien esiintuomiseen vaan puhtaasi seemiläiseen ajattelumalliin, jossa otetaan huomioon koko ihminen ja ympäristö, niin kuin Herramme teki hän puhui vertauksilla, joten kansan oli helppo ymmärtää ottaen esimerkit olemassa olevasta elämästä. Vaan tässäkin kohden haluamme palata juurillemme. Herra on puhunut juurille paluusta, siitä miten kristilliseen uskoon on tullut hapatus tuomalla korvausteologia näin unohtaen juutalaisen kansan valinnan omaisuuskansaksi.

Olemme halunneet vapautua tästä ja todella etsimme niitä polkuja, joita isämme kulkivat ennen kuin pimeä keskiaika koitti ja koko kristikunta sai tuntea Rooman vahvan otteen sen alistaessa todellisen seurakunnan, polttaen totisia Jumalan pyhiä roviolla noitina, ja muuttaen ajat ja lait ja muokaten Jumalan sanaa itselleen sopivaksi ja pakanuudesta tulevien juhlien muuttuessa ns, kristilliseksi, jouluiksi, pääsiäisiksi ym. jotka eivät edes ole juutalaisen kalenterin mukaan oikeissa kohdissa. Gregoriaaninen kalenteri järjestelmä ajoi katollisen kirkon etuja.

Olemme alkaneet viettää juutalaisia/ei traditionaalisia vaan raamatussa määrättyjä juhlia, näin messiaanisina näemme niissä todellisen hengellisen ulottuvuuden ja siunauksen. Kysymys on oikeasti kaiken ennalleen asettamisesta Jumalan suunnitelmasta Israelin kansan 12 sukukunnan johdattamisesta yhden ainoan oikean Israelin Jumalan palvontaan, että he voisivat vastaanottaa pelastajansa Messiaan Jeshuan.